W dniach 8-9 .06. 2017 r  klasy IV wybrały się na wycieczkę: Toruń –Kłodawa –Łęczyca. Wybraliśmy się bardzo wcześnie, zbiórka była o 4:15 rano, wyruszyliśmy na dwa autokary.

Najpierw zwiedzaliśmy rynek Staromiejski Torunia, wpisany na listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO, Dom Mikołaja Kopernika, obejrzeliśmy Krzywą Wieżę, Katedrę Św. Janów oraz Dwór Artusa. Potem mieliśmy wizytę w Żywym Muzeum Piernika, gdzie sami własnoręcznie ulepiliśmy z ciasta piernikowego własny piernik, bo jak wiadomo Toruń słynie z pierników. Poznaliśmy tam jaki jest proces powstawania ciasta piernikowego. Następnie poszliśmy do planetarium, gdzie obejrzeliśmy ciekawy seans dotyczący kosmosu dawniej i dziś. Po planetarium pojechaliśmy do Kłodawy lub w jej okolice na nocleg. Jedna grupa spała w „Domu Górnika”, a druga w „Zajeździe Leśnym" „ pod Kłodawą. Nocleg minął szybko i następnego dnia po śniadaniu ruszyliśmy dalej zwiedzać. Ok. godz.9:00 zajechaliśmy do kopalni soli w Kłodawie, największej czynnej kopalni soli kamiennej na świecie, jednocześnie najgłębiej położoną trasą turystyczną. Kopalnia bardzo nam się podobała, poznaliśmy pracę górników oraz dowiedzieliśmy się jak się wydobywa tę sól na powierzchnię ziemi. Na koniec zwiedzania dostaliśmy po bryle soli wprost ze ściany solnej i po kilogramie soli Kłodawskiej w woreczkach. Dawniej sól nazywano białym złotem, teraz nie jest już tak cenna. Udaliśmy się w drogę powrotną ,gzie zatrzymaliśmy się w Łęczycy i zwiedziliśmy XIV wieczny zamek Kazimierza Wielkiego. Obecnie jest to muzeum, gdzie znajdują się wystawy poświęcone diabłu Borucie, ponoć kiedyś rezydował w tym zamku. Na koniec udaliśmy się w dobrym nastroju do domu, do Sokółki wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych.
Wychowawczynie kl. IV p. Urszula Bronowicz, p. Katarzyna Dykiel, p. Elżbieta Plichta oraz p. Beata Baranowska, p. Elżbieta Gryszko. Galeria zdjęć